Subliminale intentie gaat voorbij aan de normale grenzen van waarneming. Er zijn dus een paar neuromarketing technieken die je kunt toepassen om ervoor te zorgen dat jouw lezers zich van meet af aan op hun gemak voelen bij jouw merk.
Laat zien dat je zelfverzekerd bent, en jouw lezers zullen vertrouwen hebben in jouw content en producten
Onderzoek toont aan dat mensen gemakkelijk de mening accepteren van mensen die ze als zelfverzekerd zien, ook al is hun staat van dienst misschien niet perfect. Je kunt hier jouw voordeel mee doen en mensen geven wat ze willen volgens hun voorkeuren. Hoe toon je vertrouwen in je schrijven? Hier is maar één echt antwoord op, en je kunt het zeker niet faken. Onderzoek. Onderzoek tot je de kern van de informatie hebt gevonden, en je zult in staat zijn om de gewenste informatie met zekerheid te leveren.
Er is veel hergebruik van informatie online met veel bloggers die gewoon de informatie van anderen compileren, wat resulteert in inhoud zonder echte inhoud. Als je vertrouwen wilt uitstralen in jouw schrijven, dien je diepgaand onderzoek te doen. Kom van je standpunt af, geef je eigen mening, en wees daar duidelijk over. Zoek de wetenschappelijke artikelen en link er direct naar waar je kunt.
Publiceer positieve content om positieve lezers te krijgen
Positieve inhoud presteert beter dan negatieve en heeft meer kans om viraal te gaan. Onderzoekers ontdekten dat content die positief is een grotere viraliteit bereikt, maar dat de content wel een hoge mate van positieve emotie moet opwekken. Ze vonden ook dat negatief gecentreerde inhoud ook de lijst kan halen als het deze hoge mate van emotie opwekt. Hoe gebruik je positieve affirmatie? Nou, het is eigenlijk heel simpel. Richt je op het overbrengen van de door jou gekozen boodschap in een positief licht. Misschien moet je jouw lezers laten zien wat het mogelijke negatieve effect is als ze het tegenovergestelde doen, of een andere keuze maken, maar je wilt wel op een positieve manier eindigen met de voordelen. Een verhaal over een persoonlijke ervaring kan vaak die x-factor opleveren die het verschil maakt. Zodra je laat zien dat je hen begrijpt, bied je hen de oplossing voor hun probleem. Jouw oplossing.