Wilt u agressie herkennen en hoe ermee om te gaan?

De trainee leert bij de agressietraining de meest voorkomende vormen van agressie te herkennen en hoe ermee om te gaan. Het belang van het controleren van de eigen spanning en het voorkomen van conflicten staan hierbij voorop. Agressietraining is voor alle organisaties waarvan de medewerkers te maken krijgen met klanten die zich lastig en/of agressief gedragen. De agressietraining wordt op een interactieve wijze vorm gegeven. Dit gebeurt door gebruiken te maken van oefeningen, discussies en rollenspellen. Hierbij wordt ruim aandacht besteed aan het creëren van een veilig leerklimaat door de ervaren trainers. De agressietraining richt zich op de behoeften van de individuele trainee en word gekoppeld aan de dagelijkse praktijk. Resultaten van de agressietraining: het belang van zelfcontrole en stresshantering, vaardigheden om zelfcontrole toe te passen, inzicht in de vormen van agressie, in staat zich te verplaatsen in de klant, weet het hoe conflict in zijn communicatie met de klant te mijden, weet hoe om te gaan met de agressie van de klant. Een bewuste houding en gedrag van de professional leidt tot minder conflicten en gevolgschade bij klanten en medewerkers. Voor de agressietraining zullen wij onderzoek doen naar de situatie binnen uw organisatie. Uiteindelijk leert u effectief hoe u uw grenzen kunt bewaken en krijgt u steeds meer grip op emotioneel en agressief gedrag.

Dit bericht is geplaatst in Carriere en Werk. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.