Verlichting in zowel woonhuizen als bedrijfsgebouwen is trendgevoelig. Feitelijk is verlichting net als kleding een mode artikel geworden. Het ontwerpen van armaturen, armaturen zijn de houders van de eigenlijke lampen, is een vak geworden en veel designers, ook beroemde designers houden zich hier mee bezig. Verlichting is van een functioneel product een product geworden waar design en functie samen komen. Bij bedrijfsgebouwen heeft de architect een grote invloed op het esthetisch design. Naast de keuze voor vormgeving van het gebouw en de kwaliteit van de materialen is hij ook vaak de vakman die keuzes maakt ten aanzien van de verlichting. Verlichting is iets dat opvalt in een gebouw en maakt dus deel uit van de beleving. Bij dure prestigieuze gebouwen worden vaak nieuwe ontwerpen gemaakt voor de armaturen. De architect is hier direct bij betrokken. Laten we overigens niet vergeten dat verlichting ook functioneel is. Dit betekent dat ook een lichtplan moet worden gemaakt. Dit lichtplan heeft tot doel om vast te stellen welk verlichtingsniveau in welke ruimte gewenst is. Een vergaderzaal bijvoorbeeld heeft een ander verlichtingsplan van een koffiehoek. Het maken van een verlichtingsplan is gespecialiseerd werk, waarbij gebruik wordt gemaakt van software. Op basis van uitgeplotte luxberekeningen kun je precies zien hoeveel licht op welk oppervlak valt. In de prive omgeving hoeft het niet zo wetenschappelijk, maar ook hier is het verstandig om vooraf na te gaan welke sfeer je in welk deel van het huis wilt hebben. Van belang hierbij is niet alleen de hoeveelheid licht maar ook de kleur van het licht. De lichtkleur wordt vaak uitgedrukt in graden Kelvin. Kantoorlicht waarbij gewerkt moet worden is vaak 5700 Kelvin. Dit is fel, wit en ongezellig maar functioneel licht. Thuis willen we vaak warmer licht, bijvoorbeeld 4000 Kelvin. Wat pas is voor iedere situatie weer anders. Steek daarom eerst je licht op bij een verlichtingsspecialist zoals Lichtcentrum Hengelo. Zij hebben de kennis en kunde om goed te adviseren.
Categorieën
Referentie
"Ten eerste vind ik het echt een topsysteem. Het is ideaal dat je vanuit één website (dus één keer inloggen) zo makkelijk over zoveel verschillende websites kunt plaatsen. Dat is stukken eenvoudig dan apart inloggen bij alle verschillende websites die er zijn. Ten tweede vind ik de variëteit heel goed. Je hebt niet alleen PR0 websites, maar ook PR1, PR2 et cetera. Dat zorgt voor een mooie afwisseling in links. Zelfde geldt voor het aantal websites, ik geloof dat het er zo'n 30 à 35 zijn. Dat is ideaal, want dan kun je ook echt een groot bereik creëren." Loraine Quelmedia.nlReferentie
"Voor mij als leek is Google ondoorgrondelijk. Wij zijn in april begonnen met onze website in zadelkrukken en kregen het advies om veel artikelen te plaatsen en aan link ruil te gaan doen. Inmiddels staan we op de 1e positie bij ons belangrijkste trefwoord "zadelkruk". Blijkbaar een goed advies en maak dan ook graag gebruik van je websites waar ik unieke content mag plaatsen. Marcel bedankt!" Peter van der Meij Zadelkruknederland.nlReferentie
"Naast zoekmachine optimalisatie is linkbuilding een erg belangrijk onderdeel om je website/webshop in de top van de zoekmachines te krijgen. Wij gebruiken de artikel marketing tool van Artikelmax als onderdeel van onze linkbuildingstrategie. Door deze gevarieerde linkbuildingmix zien wij dat je hierdoor een natuurlijk linkprofiel opbouwt welke uiteindelijk voor goede rankings zorgt. Kortom; Artikelmax is een prima tool als ondersteuning van je linkbuildingwerkzaamheden." Robin Buitink Best4u-internetmarketing.nl