Het denkwerk achter verpakkingen

Een verpakking van een product uit bijvoorbeeld een supermarkt zit meer denk werk achter dan mensen in de gaten hebben. Een verpakking moet onderscheidend zijn van concurrenten en aantrekkelijk zijn voor de klanten. Mensen denken vaak dat er een product wordt gekocht omdat hij goed is, of omdat het een merk is. Maar dit is niet altijd waar. Mensen kijken wel degelijk naar hoe een verpakking eruit ziet. Als een verpakking er leuk en aantrekkelijk uitziet, wordt het sneller gekocht dan een verpakking dat saai is. Bedrijven die de verpakkingen verzorgen gaan hier op inspelen en zorgen ervoor dat het er top uitziet. Ze doen dit met leuke teksten of leuke afbeeldingen. Bij nieuwe producten zie je vaak al dat er veel tijd aan de verpakking wordt geschonken.

Maar naast de verpakking heb je ook nog een andere belangrijk punt wat voor een product belangrijk is. En ook voor de winkel die het product verkoopt is het net zo belangrijk. Dat is namelijk een streepjescode. Op een streepjescode staat alle informatie over een product dat de caissière moet weten. dit is de naam van het product en de prijs die de klanten er voor moeten betalen. De barcode wordt geprint met een barcode printer. Hierbij moet de afdrukkwaliteit er goed zijn, zodat je de barcode goed kan lezen en dat diverse scanapparaten de code kunnen aflezen. Coding and marking is erg belangrijk, omdat het een manier is om het product te identificeren. De eigenaar van de supermarkt weet precies wanneer het binnen gekomen is, hoe duur het is en waar het in het schap staat. En in de kassa is te zien wanneer het product verkocht is en hoeveel. Alles wordt in de supermarkt zo goed mogelijk in de gaten gehouden zodat er nooit een lege voorraad is.

Dit bericht is geplaatst in Carriere en Werk. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.